Thursday, April 23, 2009

Intuitive Children



My angel Olivia said to me one afternoon, when I wanted to sleep since I was so sick; "No Mommy please don't sleep, you fly out from the window"

Another time, we were standing in line. The guy in front of us forgot his keys. Olivia said; 'That is Reuben's keys" We found out that was actually his name!

Referring to her Godfather Benny, and one of his dogs, Olivia says; "He got pain in eye" Benny told me the dog sometimes had an eye infection and he would keep a closer look at his eye now.

Yesterday she came down from the third floor to eat and said; "Mommy I want to go up to my two friends that are on third floor." I wonder what spirit is up there that she sees that I don't?

All children are born with the intuition to sense or "read" the vibrations that are emanating from the universe. As they age and are socialized, that ability is often pushed back and forgotten. Some retain it. I pray that Olivia is able to retain this ability to intuit and "read" what is around us, but oblivious to most.

6 comments:

Erika said...

Olivia är verkligen en speciell flicka. Det var flera saker som hon sa när ni var på besök hos oss som var utöver det vanliga. Helt underbar tjej! Kram Erika

Mother in Action said...

Underbart Erika! Vad fint att du sag och horde det. jag onskar att jag noterade det, min glomska ar irriterande :-)
Kram
Mia

Erika said...

1) Olivia visste inte att Athena fick ett äpple i köket när hon tittade på tecknad film i vardagsrummet. En stund senare så fick Olivia äpple men hon orkade inte mer än halsa äpplet. Då sa jag att hon fick lov att ge äpplet till Athena, då tittade Olivia på Athena o sa "Det är inte bra för hennes mage att äta för mkt äpple".

2) Hon låg växelvis och myste med hundarna i deras hundsäng, en bra stund senare så kom Olivia till tig dig (Mia) ochdå frågade du henne varför hon inte lade sig hos Athena igen, då sa Olivia "Nu vill hon ligga för sig själv en stund"...

3) Olivia har aldrig varit hemma hos oss tidigare, med de som har vet att hela vårt hem är svart och vitt, och har många stenar liggandes hemma som prydnad. Olivia fick själv sälja en present till mig och valde en jätte vacker sten som var svart med vita blommor på! :-)

Mother in Action said...

Fantastiskt! Jag skall oversatta det och skriva in det i nasta inlagg.
Nar jag laser det kommer jag ihag det...maste vara journalisten idig. Sadant bra minne!

Erika said...

Det är bra att du skriver det på bloggen, kan vara kul för henne att läsa i framtiden.
KramErika

Mother in Action said...

Vi har gjort ett manuscript till henne dar vi (pappa da i Irak) skrev som en dagbok till henne (da jag vantade henne.) Vi presenterade oss skrev lite om runtomkring oss, tankar kanslor. Jag skall verkligen klippa in detta du skrev.